HOTEL OVIT ÜZLETSZABÁLYZATA
I. fejezet superior Ovit szolgáltatási leírása
A Hotel***superior Ovit (8360 Keszthely, Alsópáhoki út) tulajdonosa és üzemeltetője a Fővárosi Bíróság által, Cg. 01-10-041829 cégjegyzék számon bejegyzett MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zártkörűen Működő Részvénytársaság (MVM OVIT Zrt.)
A társaság székhelye: 1158 Budapest, Rákospalotai Körvasút sor 105.
A Hotel***+ Ovit elérhetősége:
Telefon: +36 83 515 130
Mobil: +36 20 509 8293
A társaság a hotelt kijelölt vezetőn keresztül működteti, eleget téve a jogszabályi előírásoknak, HACCP élelmiszerbiztonsági rendszer fenntartásával.
A szálloda az alábbi szolgáltatási lehetőségekkel rendelkezik:
Szállodai szállásszolgáltatás:
- az étteremben elfogyasztható svédasztalos reggelivel,
- tágas belső terekkel, pihenésre, szórakozásra alkalmas berendezések, eszközök igénybevételével (WiFi, szauna, szolárium, infrakabin, biliárd, asztalitenisz, csocsóasztal, kardio gépek),
- zárt, három és fél hektáros ligetes, sétálásra, pihenésre alkalmas park, nyári hónapokban üzemelő úszómedencével és pezsgőfürdővel, kávézó terasszal, gyermek játszótérrel, pétanque pályával, kijelölt gépkocsi parkolóval
Étel-, italszolgáltatás:
- étkezés étteremben menüs rendszerben, a’la carte, svédasztalos vagy külön megállapodás szerint
- a szobákban minibár
- drinkbár
- szobaszervíz
Gyógykezelések:
- mozgásszervi szakorvosi rendelés,
- iszapkezelés,
- elektroterápia,
- gyógytorna,
- gyógymasszázs,
- víz alatti masszázs
Rendezvényszervezések:
- tréningek,
- konferenciák,
- társasági összejövetelek
Kerékpárkölcsönzés
II. fejezet: Az Üzletszabályzat
2.1 Célja, feladata
A Hotel***+ Ovit (továbbiakban: szolgáltató) az Üzletszabályzatot az általa megkötött szerződések és a vonatkozó hatályos jogszabályoknak megfelelően azért adta ki, hogy abban részletesen szabályozza a szolgáltató tevékenységének igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a szolgáltató és a vendég jogait és kötelességeit, és az egyéb szolgáltatással összefüggő körülményeket.
2.2 A fejezet hatálya
Az üzletszabályzat előírásait kell alkalmazni a szolgáltató és a szolgáltatást igénybevevők között létrejött szerződések megkötésére, azok teljesítésére, a hotel tevékenységével összefüggő minden szerződéses jogviszonnyal kapcsolatban.
Az Üzletszabályzatot a szálloda vezetője hagyja jóvá, és a jóváhagyást követően visszavonásig érvényes vagy ameddig a társaság a szolgáltatás nyújtására jogosult.
2.3 Közzététel
A szolgáltató köteles a vendéggel kötendő szerződéses jogviszony létrejötte előtt lehetőséget biztosítani, hogy a mindenkor érvényes üzletszabályzatát megismerje. A vendég a szerződés aláírásával, illetve a szoba elfoglalása előtt a szabályosan kitöltött bejelentőlap aláírásával a szolgáltató Üzletszabályzatát elfogadja, a reá vonatkozó jogokat és kötelezettségeket tudomásul veszi.
III. fejezet: A szolgáltatás tárgya
3.1 A Hotel***+ Ovit szolgáltatásainak tárgyi feltételei:
- földszinten 10 db, egyenként 38,5 m2 alapterületű, emeleten 10 db, egyenként 32,6 m2-es, telefonnal, televízióval, hűtőszekrénnyel, mikrohullámú sütővel bővíthető fekhelyekkel felszerelt szoba,
- 7 db, egyenként 54,5 m2 alapterületű, telefonnal, televízióval, hűtőszekrénnyel, mikrohullámú sütővel, bővíthető fekhelyekkel felszerelt apartman
- hideg, meleg ételek és sütemények előállítására alkalmas konyha,
- 68 férőhelyes étterem,
- drinkbár,
- álló kabinos szolárium,
- 4 személyes szauna,
- biliárd és asztalitenisz terem
- infrakabin
- nyári hónapokban üzemelő úszómedence és pezsgőfürdő
3.2 A gyógyászati terület tárgyi feltételei:
- felszerelt orvosi rendelő,
- tornaterem,
- masszírozó helyiség,
- iszappakoló helyiség,
- tangentor helyiség, két kezelőkáddal,
- elektromos kezelő fülkék.
3.3 A vendégek biztonságát és kényelmét szolgáló egyéb tárgyi feltételek:
- wifi
- biztonságos érték megőrzés (központi széf),
- mikrobusz a vendégek helyi és helyközi szállítására,
- a szálloda épületen belüli megfelelő hőmérsékletét évszaktól függően központi fűtés, illetve egyedileg felszerelt légkondicionáló berendezések biztosítják.
3.4 A szolgáltatás minősége
- A szolgáltató a mindenkori hatályos jogszabályokban leírt követelményeknek megfelelő minőségű szolgáltatást nyújt a tőle elvárható módon, a rendelkezésére álló és biztosítható műszaki feltételek mellett.
- A szálloda vezetése saját területén folyamatosan figyelemmel követi a hatályos rendelkezéseket, szabályozásokat, azokat érvényesíti és betartja a szolgáltatási tevékenységben.
- A hotel szakszemélyzete rendelkezik a feladat ellátásához szükséges képesítésekkel, a vendégfogadáshoz szükséges ismeretek napra készen tartásához rendszeres továbbképzésen vesznek részt.
- A munkavégzéssel kapcsolatos munkavállalói felelősség és hatáskör a munkaköri leírásokban rögzítettek.
- A társaság rendelkezik a meghirdetett szolgáltatási tevékenységek teljesítéséhez szükséges dokumentációs, bizonylati albummal.
- A társaság rendelkezik jóváhagyott és érvényes:
Üzletszabályzattal
Szervezeti és Működési Szabályzattal
Munkavédelmi Szabályzattal
Tűzvédelmi Szabályzattal
3.5 A szolgáltató kötelezettsége szolgáltatás nyújtása a vendég által választott - az I. fejezetben megjelölt - szolgáltatásokra vonatkozóan.
3.6 A szolgáltatás területi hatálya
A Hotel Ovit szolgáltatásait a szálloda területén biztosítja.
3.7 A szerződéses jogviszony létrejötte
Szolgáltató a megbízó ajánlatkérésére, vagy hirdetés útján ajánlatot készít. A szerződés akkor jön létre, ha a megbízó a kapott ajánlat alapján írásban vagy elektronikus úton a szolgáltatást megrendeli a szolgáltató pedig azt visszaigazolja.
A szolgáltató a szerződés megkötésének időpontjától kezdődően vállalja a szolgáltatás biztosítását pontosan a visszaigazolásban foglaltaknak megfelelően.
A szerződésnek legalább a következőket kell tartalmazni:
- A szolgáltatás tárgya.
- A szolgáltatás időpontja.
- Fizetési feltételek, ár.
- Lemondási, módosítási feltételek.
3.8 A szerződés módosítása
A szerződések kizárólag a két fél közös akaratnyilvánításával írásban módosíthatók.
IV. fejezet: A szolgáltató jogai és kötelezettségei
4.1 A szolgáltató kötelezettsége és felelőssége
A szolgáltató felelős, hogy az elfogadott megrendeléssel vállalt szolgáltatásokat a szerződésben meghatározott időpontban és minőségben a vendég részére biztosítja a szerződésben meghatározott feltételek és árak mellett. A szolgáltató a szolgáltatás teljesítése során és a szolgáltatás megfelelő minőségének biztosítása érdekében minden tőle elvárható intézkedést megtesz annak érdekében, hogy tevékenységét úgy fejtse ki, ahogy az az adott helyzetben a szolgáltatótól elvárható. A szolgáltató a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges épületeket, berendezéseket, gépeket, eszközöket folyamatosan ellenőrzi, karbantartja, a szakszemélyzetet állandóan képzi.
A szolgáltató a vendég által megrendelt és a helyszínen a szakorvos által előírt és igénybevett gyógykezelések szakszerű biztosításáért vállal felelősséget.
A szolgáltató nem felel olyan vétlen módon bekövetkezett vagyoni és nem vagyoni károkért, amelyek a szolgáltató érdekkörén kívülálló ok, esemény folytán következnek be (pl. természeti csapás, háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet, hatósági intézkedések, munka beszüntetések). A szolgáltató nem tehető felelőssé olyan károkért sem amelyek a vendég érdekkörében, vagy az üzletszabályzatban foglalt feltételek vendég általi be nem tartásának eredményeként következik be.
A szolgáltató nem felel a vendégek közötti estleges nézeteltérésekért, de megteszi a szükséges intézkedéseket a rend fenntartására.
A szolgáltató nem felel a bekövetkezett károkért, amelyek a szolgáltató eszközeinek, berendezéseinek nem rendeltetésszerű használatából adódóan szenved el a vendég. A szolgáltató felelőssége a vendég azon dolgaiban bekövetkezett károkért áll fenn, amelyeket a vendég a szállodában kijelölt, illetve általában erre rendelt helyen vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a szálloda alkalmazottjának adott át megőrzés céljából. Az értékpapírokért, készpénzért és egyéb értéktárgyakért a szálloda felelőssége akkor áll fenn, ha a szálloda a dolgot megőrzésre átvette, vagy a megőrzésre átvételt megtagadta.
A szolgáltató a vendég akár gondatlan, akár szándékos magatartása által okozott kárért kártérítési igényt érvényesíthet a kártérítés általános szabályai szerint. Ha a vendég jogellenes magatartását, szerződésellenes cselekedetét a felhívás, figyelmeztetés ellenére sem szünteti meg a szolgáltató a szerződést azonnali hatállyal felbonthatja, és az okozott kárt megtéríttetheti. A kárért való felelősség akkor áll fenn, ha a kár és a jogellenes magatartás között okozati összefüggés van. Amennyiben a kárt olyan személy okozta akit felelőssé tenni nem lehet, a kárt a törvényes gondnok, vagy képviselő téríti meg a szálloda részére.
Ha a bekövetkezett kárért senki sem felelős, kártérítésre nem lehet senkit kötelezni, úgy a bekövetkezett kárt az viseli, aki elszenvedi.
4.2 Tájékoztatás
Szolgáltató indokolt műszaki okokból, felújításból, karbantartásból kifolyólag, kártérítési kötelezettség nélkül, jogosult az előzetesen megrendelt szolgáltatásokat (szállás, egyéb szolgáltatás) megváltoztatni. Erről a vendéget a megrendelt szolgáltatást megelőzően legalább 30 nappal a szolgáltató tájékoztatja az ezzel kapcsolatos tudnivalók egyidejű közlése mellett. Olyan előre nem tervezett munkákról, amelyek a szolgáltatásokat már igénybevevő vendég pihenését zavarhatja a szolgáltató köteles a vendéget a recepción keresztül tájékoztatni.
4.3 Vendégszolgálat
A Hotel Ovit a szolgáltatásaival kapcsolatos teljes körű tájékoztatást, szóbeli és írásos információt a naponta 24 órában működő recepción keresztül biztosítja a hotel vendégei számára. A szállodai tájékoztató minden szobában, apartmanban elérhető.
4.4 Fogyasztói érdekvédelem
A szolgáltató a vonatkozó és mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezésekkel egyezően biztosítja vendégei érdekeinek a lehető legteljesebb védelmét.
Szolgáltatási tevékenysége felett a következő szervek gyakorolnak felügyeleti jogokat:
- Keszthelyi Polgármesteri Hivatal Jegyzője
- Zala megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
4.5 Információ- és adatvédelem
Szolgáltató a szerződéses jogviszonyban álló vendégeinek adatait az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint bizalmasan kezeli, harmadik fél részére nem szolgáltatja ki, amíg a szerződésben meghatározott feltételek maradéktalanul teljesülnek.
Az arra illetékes hatóságok írásos felszólítására a szolgáltató vendégeiről információt adhat jogkövetkezmények nélkül.
A vendég a szállodai bejelentő aláírásával hozzájárulását adja, hogy adatait a szolgáltató piackutatás, statisztikai adatok számításához valamint direkt marketing célból felhasználhatja.
V. fejezet: A vendégek jogai és kötelezettségei
5.1 A szállodai szolgáltatás igénybevétele
A vendég a szállodai szobát a szerződés időtartalma alatt annak mindenben megfelelően és rendeltetésszerűen használhatja. A vendégek a szállodai szobát, eltérő megállapodás híján, az érkezés napján 14.00 órától foglalhatja el, elutazás napján pedig azt 11.00 óráig el kell hagyni. Korai érkezés/késői távozás a foglaltság függvényében térítés ellenében lehetséges.
A kitöltött bejelentőlap aláírásával a vendég a Hotel Ovit üzletszabályzatát elfogadja és betartására kötelezettséget vállal.
A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az azonosításra alkalmas okmányt a szálloda recepcióján az adatok rögzítése céljából bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálloda a szálláshely-szolgáltatást megtagadja.
A bejelentkezéskor kapott szobakulcs és szobakártya a vendéget a kijelölt szoba, a választott étkezések, a gépkocsi parkoló, a szálloda közös helyiségeinek rendeltetés szerinti használatára jogosítja.
A vendégek a szállodai szobákban látogatókat csak a recepció előzetes tudomásával és hozzájárulásával fogadhatnak.
A vendég felelőssége, hogy csak olyan helyszíni gyógykezelésben részesüljön, amelyet esetleg más meglévő szervi elváltozása még lehetővé tesz. Mindezekről a hotel szakorvosát leletekkel alátámasztva köteles tájékoztatni.
A szolgáltató által működtetetett szoláriumot, szaunát, infrakabin, úszómedencét valamint pezsgőfürdőt a használati útmutató tüzetes áttanulmányozása mellett minden vendég saját felelősségére veheti igénybe. A nem rendeltetés szerinti használatból bekövetkező károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal.
5.2 A szolgáltatás díja és annak megfizetése
A vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokért a szerződésben, árlistában meghatározott díjat köteles fizetni. A szállodai számlát bemutatáskor a vendégnek ki kell egyenlíteni. A fizetési feltételek a következők:
- Közvetítők esetében a fizetési feltételeket egyedi szerződések szabályozzák.
- Egyéni vendégek legkésőbb az elutazással egy időben a szállás- és egyéb szolgáltatási költséget kötelesek a helyszínen kifizetni, melyről a szolgáltató számlát állít ki.
VI. fejezet: A szolgáltatás felfüggesztése és megszüntetése
Amennyiben a vendég a szolgáltatást nem szerződésszerűen veszi igénybe, különösen szakszerűtlen használat, illetéktelen beavatkozás esetében a szolgáltató jogosult a szolgáltatás felfüggesztésére, vagy megszüntetésére, a felmerült költségek vendég által történő megfizetése mellett. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szolgáltatást felfüggessze, vagy megszüntesse, amennyiben a vendég fizetésképtelenné vált.
VII. fejezet: Panaszkezelés, számlareklamáció
Ha a vendégnek a szolgáltatásokkal kapcsolatban kifogása van azt kizárólag a helyszínen teheti meg. A szolgáltató a kifogásokat köteles megvizsgálni és azokat lehetőség szerint orvosolni.
A szolgáltatások teljesítéséért készpénzben megfizetett díjak után reklamációt a szolgáltató nem fogad el. Átutalásos számlarendezés esetében a szolgáltató a számla kézhezvételtől számított 24 órán belül fogad el reklamációt, ellenkező esetben a számla elfogadottnak tekintendő.
VIII. fejezet: Jogviták, vegyes rendelkezések
8.1 A szolgáltató és a vendég arra törekszik, hogy kapcsolatuk keretében az együttműködésből adódó esetleges jogvitákat peres út igénybevétele nélkül rendezzék.
8.2 A szolgáltató és a vendég között felmerülő jogviták peres úton történő rendezésére felek alávetik magukat a Budapesti IV. és XV. Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.
8.3 Ha a kötelezettségnek bármelyik fél nem tesz eleget, akár a Hotel Ovit, akár a vendég, a szerződésszegéséért felelősséggel tartozik, a szerződést megszegő fél köteles a másik félnek a szerződéskötésből eredő kárát megtéríteni.
8.4 A szolgáltató köteles az üzletszabályzat, valamint a szolgáltatás feltételeiben történő valamennyi változásról tájékoztatni a vendéget. Amennyiben a vendég a tájékoztatást követően a szolgáltatást továbbra is igénybe veszi, ez a megváltozott feltételek tudomásul vételét jelenti.
8.5 A jelen feltételek elválaszthatatlan mellékletét képezi a szolgáltató mindenkor hatályos árjegyzéke. Az árjegyzék sorolja fel a vendég által igénybe vehető egyéb szolgáltatásokat is.
8.6 A szolgáltató és a vendég között létrejött szerződésekben nem szabályozott kérdésekre a jelen üzletszabályzat általános szerződési feltételei, a Magyarországon mindenkor hatályos jogszabályok és hatósági előírások az irányadók.
Keszthely, 2022. Hotel Ovit szállodavezető